
מערכות קריאה מרחוק של מדי מים (קר"מ)
מערכת קריאה מרחוק של מדי מים (קר"מ) – מהפכה בניהול צריכת המים בעיר
תאגיד המים מי תקווה סיים פרויקט חדשני ומתקדם להתקנת מדי מים לקריאה מרחוק (קר"מ) בכל רחבי העיר.
fמהלך זה משפר משמעותית את ניהול משק המים ומספק שירות מדויק, חכם ויעיל לתושבים.
מהי מערכת קריאה מרחוק (קר"מ)?
המערכת מאפשרת איסוף נתוני צריכת מים בזמן אמת ללא צורך בקריאת מדי מים ידנית. היא פועלת בטכנולוגיה מתקדמת לזיהוי מוקדם של נזילות ולחיסכון במים ובכסף.
המערכת כבר הוטמעה בלמעלה מ-100 רשויות ומאות יישובים ברחבי הארץ, ביניהם תל אביב, פתח תקווה, מודיעין, רמת גן, גבעתיים, כפר סבא, קריית אונו ועוד
היתרונות של קריאה מרחוק
מעקב מדויק אחר צריכת המים – צפייה בנתונים בזמן אמת ✔
התראות על חשד לנזילות – זיהוי מוקדם ומניעת בזבוז מים✔
חיסכון כספי – שימוש מושכל יותר בצריכת המים✔
שירות מדויק ומהיר – ללא צורך בקריאות ידניות✔
כל מה שרציתם לדעת על מדי המים לקריאה מרחוק
מתחברים לאפליקציה Read Your Meter Pro ומנהלים את צריכת המים הביתית שלכם
באפליקציה תוכלו לקבל התרעות על נזילות, נתונים על צריכת המים בזמן אמת, לתזמן יציאה לחופשה ועוד..
להורדת האפליקציה לאייפון
להורדת האפליקציה לאייפון
להורדת האפליקציה לאנדרואיד
להורדת האפליקציה לאנדרואיד
שאלות נפוצות
האם החלפת מד המים כרוכה בתשלום?
📌לא, החלפת מד המים הישן למד מים חכם מתבצעת ללא עלות לצרכן.
האם אני צריך להיות נוכח בזמן ההתקנה? 📌
לא, ההתקנה מתבצעת על ידי טכנאים מוסמכים של תאגיד המים ואינה מצריכה נוכחות פיזית של הצרכן.
מתי יוחלף אצלי מד המים ? 📌
כאשר מכתבי עדכון יישלחו מראש לתושבים ולבניינים בהם תבוצע, הפרויקט מתבצע בשלבים.
האם המערכת עומדת בכל התקנים הנדרשים ? 📌
המערכת קריאה מרחוק על כל חלקיה (לרבות מדי המים החכמים והרכזות), עומדים בכל התקנים, ופועלים בכפוף לכל האישורים הנדרשים לרבות אישורי מכון התקנים ורשות המים לגבי טיב המוצר ואיכות המדידה, ואישורי המשרד להגנה"ס לגבי פטור מהיתר קרינה.
זיהוי מוקדם של נזילות והתראות לצרכנים
מאפשרת זיהוי חריגות בצריכת המים ומנפיקה התראות אוטומטיות במקרה של חשש לנזילה. הצרכן אחראי לבדוק את מקור החריגה ולבצע תיקון במקרה הצורך.
הצרכנים הם האחראים על זיהוי נזילות מים בשטחם הפרטי, ועל כן חשוב להקפיד לבדוק את חשבון המים שלכם, כדי לגלות חריגות צריכה. מערכת הקריאה מרחוק מאפשרת שכבת התראה נוספת, שמתרחשת כאשר המערכת הממוחשבת מזהה חריגות משמעותיות בצריכת מים לאורך מספר ימים. עם זיהוי צריכה חריגה שכזו, המערכת מנפיקה התראה לתושבים, על החריגה שהתגלתה. באחריות הצרכנים לבדוק האם מקור החריגה ידוע להם (לדוגמה מילוי בריכה, השקיה נרחבת עקב פרויקט מיוחד וכדומה) או שלא ואז יש לבדוק חשש לנזילה. תאגיד המים והביוב אחראי על תשתיות המים והביוב הציבוריות בעיר, ואינו רשאי לבצע בדיקות נזילה יזומות בנכסים פרטיים ואו לתקן נזילות שכאלו. באם התגלתה נזילה על ידי התושב, יש לתקן אותה במהירות המרבית האפשרית, ולהציג קבלות בדבר התיקון על פי הנחיות הרשות הממשלתית למים ולביוב בפני תאגיד המים והביוב. התאגיד יזכה את התושב כספית, בהתאם לקבוע בהוראות הדין.
חשש לנזילה במד מים משויך - כרמל
מד מים משויך (דירתי) הינו מד מים אחד או יותר, המודד את כל צריכת המים של צרכן מסוים בנכס מסוים ושהתאגיד משייך אותו לצרכן. לפי הוראות הכללים, חשש לנזילה במד מים משויך מתקיים כאשר קיימת צריכת מים רציפה במשך פרק זמן העולה על 24 שעות. ההתראה מתקבלת, אם לא הייתה הפסקה בצריכת המים של לפחות 3 שעות במהלך 24 שעות רצופות
חשש לנזילה במד מים סונטה
התראה על חשד לנזילה במד מים מסוג סונטה בקוטר 3/4" (מד מים משויך) ובקוטר 1" תתקבל אם הייתה צריכה של 8 ליטר לשעה לפחות במשך 24 שעות רצופות ללא הפסקה של שעה אחת לפחות במהלך 24 שעות
--------------------------------------------------------------------------------
הטכנולוגיה שמאחורי המערכת
מערכת הקר"מ מורכבת ממדי מים חכמים ורכזות המשדרות נתונים באמצעות טכנולוגיית פס צר
שמאפשרת שידור מידע מועט בעצמה נמוכה במיוחד ,(LPWA).
פרטי הטכנולוגיה💧:
מונה המים משדר למשך 3 אלפיות השנייה בלבד.
המונה ניזון מסוללת אצבע יחידה שמחזיקה כ-12 שנים
הרכזות קולטות את האותות ומעבירות אותם למערכת המרכזית באמצעות מודם סלולרי סטנדרטי
.בגני תקווה יוצבו כ-15 רכזות על מתקנים ציבוריים ועמודי תאורה, כאשר חלקן יפעלו באמצעות אנרגיה סולארית
המערכת בטוחה לשימוש ואינה פולטת קרינה משמעותית ניתן לקרוא עוד במסמכי האישור של המשרד להגנת הסביבה.
קישורים:
למסמך הבהרה מהמשרד להגנת הסביבה – בנושא רמות קרינה
למסמך הבהרה מהמשרד להגנת הסביבה – בנושא היתר קרינה למערכת מדי מים
למידע מורחב בנושא חשיפה לקרינה ממערכות קר"מ – מטעם חברת ARAD
צור/צרי קשר
לכל שאלה ניתן לפנות למוקד התאגיד במייל: pniyot@mei-tikva.co.il או בטלפון: 1800-80-40-80
או באמצעות הטופס הדיגיטלי ליצירת קשר.
אישורים למוני מים מסוגים שונים: